Berghoff
BergHOFF staat bekend om haar stijlvol en kwalitatief keuken- en kookgerief. De productdisplays waarop de producten in winkels worden voorgesteld, hebben we al meerdere keren gemaakt voor hen! Marketingmanager Veerle Leduc en retail designer Gitte Meyvis vertellen hoe de samenwerking met Burocad verloopt.
Productdisplay in ware grootte
“Binnen BergHOFF bestaat het grafisch team uit 3 mensen. Mijn andere 2 collega’s staan in voor de opmaak van de verpakkingen, productfiches en toolkits. Ik ben verantwoordelijk voor de shop-in-shop concepten, het POS-materiaal en het design van de displays,” vertelt Gitte. “De briefings voor de productdisplays krijg ik van het sales- en/of loyalty-team. Zij vertellen me welke producten op de display moeten komen en geven me meer details over bijvoorbeeld het gewicht en de grootte van de producten. Daarna ben ik aan zet en teken ik de display uit op ware grootte. Ik hecht belang aan alle details zodat de schets vanaf het eerste moment zo volledig mogelijk is. Vervolgens bezorg ik deze aan Burocad, waarna ze samen met ons de haalbaarheid en praktische zaken bekijken,” aldus Gitte.
Draagkracht en stevigheid
“Het eenvoudig in elkaar zetten van de display is vaak de grootste uitdaging,” gaat Veerle verder. “Want het zijn de winkelmedewerkers die de display moeten opzetten. En natuurlijk willen we hen het niet te moeilijk maken! Daarom hechten we veel belang aan een efficiënte en snelle opzet. En dan is er natuurlijk ook nog de stevigheid van de productdisplay. Want de displays van BergHOFF staan vaak voor meerdere weken in de winkels. De productdisplay moet de keuken- en kookmaterialen dus voor langere tijd kunnen dragen. Burocad denkt hier actief mee over na! Zij komen vaak met het eerste idee, op basis daarvan bouwen we het concept verder uit. Nadat Gitte haar schets aan Burocad bezorgt, wordt alles meestal telefonisch overlopen. Een werkwijze die ze bij Burocad gewoon zijn van ons, want bij BergHOFF moeten we vaak snel schakelen. We weten dat we op elk moment een briefing kunnen krijgen voor een nieuwe opdracht, waardoor andere opdrachten meteen moeten schuiven. Gelukkig weet Burocad hier flexibel mee om te gaan,” vertelt Veerle.
Proefdruk van productdisplay
“Nadat we alles telefonisch doorlopen hebben, laten we altijd een proefdruk maken van de productdisplay. Vaak komen ze deze persoonlijk langsbrengen, van een fijne samenwerking gesproken! Zodra de productdisplay binnenkomt, ga ik er nog eens samen overheen met Veerle en andere collega’s,” zegt Gitte. “Zo kunnen we de laatste optimalisaties doorvoeren voordat de productdisplay officieel in druk gaat. Daarna zorgt Burocad voor de rest! Zodra de productdisplays gedrukt zijn, komen ze terug onze richting uit waarna wij ze verzenden naar de winkels en/of retailers,” vertelt Veerle.
Imagine it. Print it
“Wanneer ik terugdenk aan de eerste creatieve brainstorm met Burocad, kan je wel zeggen dat hun nieuwe baseline ‘Imagine it. Print it.’ aansluit bij hun manier van werken. We hebben toen de vraag gesteld om een productdisplay zo creatief mogelijk op te maken. Tijdens hun voorstelling hadden ze een moodboard gemaakt met daarin verschillende concepten uitgewerkt. Ze hadden ook tal van materialen en texturen mee om het idee zo duidelijk mogelijk te maken. Ondertussen werken we al zo’n 4 jaar met hen samen, een samenwerking die we nog voor een lange tijd gaan verderzetten!”, aldus Veerle.
Heb je vragen over deze case? Of wil je graag een productdisplay laten ontwerpen en kan je hulp gebruiken? Aarzel niet om ons te contacteren!
vraag offerte aan- Klant
BergHOFF
-
Categorie
Productdisplay
-
Type materiaal
Re-board karton
Een killer idee bedenken? Inspiratie vinden zodat jouw merk opvalt? Om vervolgens dat fantastisch idee ook op de wereld te krijgen? We’ve got your back! Onze product designers, printexperts en projectmanagers staan voor je klaar.
Contacteer ons!