Het Poetsbureau, part of Glowi

“Dat er niet altijd gemaakt wordt wat we vragen, daar ligt de toegevoegde waarde”

Renate Nelis heeft er als Marketing & Communication Director al een boeiende 4 jaren op zitten bij Glowi. Van een flitsende start met de uitbouw van de communicatie van een groeiend dienstenchequebedrijf, over een pandemie tot een rebranding: genoeg katjes te geselen, zou je denken? 😉 Toch heeft Renate even de tijd genomen om stil te staan bij haar samenwerking met Burocad. Daar lees je alles over in dit interview!

Renate NelisAan het begin van haar nieuwe job stond Renate voor de uitdaging van de uitbouw van de marketing en communicatie van Het Poetsbureau, de eerste speler binnen de markt van huishoudhulpen die een wagen of fiets mee opnam in het loonpakket. Met een flitsende groei als gevolg! Vervolgens heeft Renate de rebranding naar Glowi samen met haar team uitgewerkt. COVID-19 heeft er qua timing even een stokje voor gestoken, maar sinds enkele maanden spreken we van Glowi Jobs (uitzend), Glowi Facilities (professionele schoonmaak) en Het Poetsbureau – part of Glowi (huishoudhulp via dienstencheques), de tak die momenteel nog de hefboom is om het merk Glowi de nodige lading te geven. Burocad heeft de eer en ’t genoegen om dit mooie merk mee op de kaart te zetten.

Van traditioneel drukwerk tot een eigen digitaal bestelplatform

“In eerste instantie zijn we met Burocad in zee gegaan voor het traditionele drukwerk: naamkaartjes, folders, noem maar op. Één van de uitdagingen voor ons bedrijf wat communicatie betreft, ligt erin dat we ons drukwerk nationaal moeten verdelen naar 75 dienstenchequekantoren, een apart kantoor in Massenhoven, etc. Alle drukwerk wordt lokaal opgemaakt, maar de output moeten we vervolgens nog op een zo (kosten)efficiënte manier bij de verschillende kantoren krijgen. Destijds zorgde Burocad er gewoon voor dat het drukwerk op locatie geraakte op de traditionele manier, of maakten we zelf gebruik van de stock op het hoofdkantoor, waar de regiomanager dan af en toe eens iets van in z’n wagen stak om te verdelen. Omdat we dit graag efficiënter wilden aanpakken, spraken we hierover met Burocad die met een oplossing op de proppen kwam om dit op een pragmatischere manier aan te pakken.”, steekt Renate van wal.

“Via een digitaal platform kunnen alle kantoren zelf een bestelling plaatsen van brochures, visitekaartjes, geboorte- of verjaardagskaartjes, … Burocad beheert onze stock in hun productiehal in Peer en verzendt tweewekelijks de bestellingen naar onze kantoren. Hierdoor wordt er veel meer gebruik gemaakt van het gecreëerde materiaal en worden we op ’t hoofdkantoor ontlast van de taak om die verschillende bestellingen bij te houden.”, vertelt Renate.

 

Zakje Poetsbureau

Korte doorlooptijd? Geen probleem

“Ook tijdens de rebranding hebben we een serieuze duw in de rug gekregen van Burocad”, gaat Renate verder. “In principe was de rebranding al een tijdje geleden gepland, maar we hebben met de lancering gewacht omwille van de corona-pandemie. In september vorig jaar hebben we dan toch beslist ervoor te gaan en in januari zijn we gestart met de rebranding. We zaten dus met een zeer korte doorlooptijd! Van Burocad weten we dat de tractie er is om op die zeer beperkte tijd kantoren te rebranden, auto’s te herbestickeren, bepaalde andere materialen te vervangen, enzovoort. We weten dat jullie een partner zijn die ons tempo kan volgen én ook mee nadenkt.”

“Zo wilden we bij de herbestickering van onze uitzendkantoren alvast naar een iets hippere, frisse look gaan. Wij dachten voornamelijk aan wat we wilden uitstralen, maar Chaney en Nancy maakten ook de praktische vertaalslag. Ze vertelden ons dat wat we wilden mogelijk was, maar dat we aan de hand van enkele kleine aanpassingen aan ’t ontwerp we de productie en plaatsing veel goedkoper konden realiseren. Het feit dat ze echt optimaliseren en advies geven, maakt dat ze voor ons zo’n waardevolle ondersteunende factor zijn.”, legt Renate uit.

Ons DNA en onze waarden vertalen

Renate speelt kort op de bal, en kan dat ook appreciëren bij haar leveranciers: “vandaar dat de communicatie met Chaney zo goed verloopt! Hij is iemand die heel snel reageert, de juiste vragen stelt, vlot terugkoppelt en steevast goede suggesties doet. Hij weet vanuit de praktijk wat goede resultaten oplevert. Het klinkt misschien raar wat ik nu ga zeggen, maar het is werkelijk een toegevoegde waarde dat er niet altijd gemaakt wordt wat we vragen (lacht). Er wordt zowel door Chaney, als door Nancy die een groot deel van ons designwerk voor haar rekening neemt, meegedacht. Van totems tot leuke pulls, van de inkleding van onze stand tot de bestickering van onze bureaus, Nancy weet perfect ons DNA en onze waarden mee te vertalen en uit te stralen. Vandaar dat de samenwerking met Burocad écht aanvoelt als een partnership.”, licht Renate toe.

Onze gemene deler? Ontzorgen

De rebranding is grotendeels rond dus nu even tijd om te rusten? Think again! “De volgende uitdaging die we gaan aanpakken, is de diversificatie van het aanbod aan diensten, zowel voor mensen die een nieuwe job beogen, als voor particulieren en bedrijven die op zoek zijn naar ontzorging in de brede zin van ’t woord. Het Poetsbureau – part of Glowi is een waardegedreven, mensgericht bedrijf: we willen het beroep van huishoudhulp opwaarderen en inspanningen leveren dat mensen zich goed voelen binnen de job. Wij geloven er namelijk in, dat als we goed zorg dragen voor onze mensen, dat zich dat vertaalt in de dienstverlening naar de klanten. En we voelen eenzelfde vibe bij Burocad! Zij ontzorgen ons op dezelfde manier als dat wij onze eigen klanten willen ontzorgen, vandaar dat het zo matcht!”, besluit Renate.

Glowi vlaggen

vraag offerte aan
  • Klant

    Het Poetsbureau - part of Glowi

  • Type materiaal

    Vlaggen, bestickering, kauwgom, notitieboekjes, pennen, ...

  • Doel

    Rebranding

Een killer idee bedenken? Inspiratie vinden zodat jouw merk opvalt? Om vervolgens dat fantastisch idee ook op de wereld te krijgen? We’ve got your back! Onze product designers, printexperts en projectmanagers staan voor je klaar.

Contact

andere bekeken ook deze cases

alle cases

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.