Display Caparol
De 11 van Caparol: dat is een selectie uit de 11 topproducten van Caparol waarmee bijna alle verf- en lakwerken mee uitgevoerd kunnen worden. Een opdracht die Jakobus & Corneel in de wacht sleepte. De uitvoering van de display? Die lag bij ons! Tijd voor een interview met Caparol en Jakobus & Corneel.
De 11 van Caparol
“Talrijke fabrikanten van verven en lakken hebben de afgelopen jaren hun gamma zodanig uitgebreid dat schilders het bos door de bomen niet meer zien. Ook groothandelaars kunnen door het enorme aanbod nog moeilijk gericht advies geven. Intern zijn we toen nagegaan hoe we dit kunnen vereenvoudigen. Zo is het idee ontstaan om De Elf van Caparol te creëren! Met deze selectie van 11 beste verven en lakken, kan meer dan 80% van alle schilderwerken op een kwaliteitsvolle manier worden uitgevoerd. Dit elftal vormt voor elke professional de perfecte basis om snel en eenvoudig over de allerbeste producten te beschikken. Natuurlijk zijn er ook gebouwen of werven die moeilijker zijn, dan is ons persoonlijk advies nodig”, vertelt Ellen Renette, marketing- en communicatieverantwoordelijke bij Caparol.
“Het idee van ‘De 11’ koppelden we aan het EK, aangezien veel van onze mannelijke klanten daar interesse in hebben (lacht). De opdracht werd verspreid onder verschillende communicatiebureaus. Uiteindelijk kwamen er drie bureaus langs voor een pitch, waaronder Jakobus & Corneel. We hebben voor hen gekozen, omdat we vanaf het eerste moment volledig mee waren met het concept dat ze voorstelden. Het was leuk en eenvoudig, precies wat we zochten. We werkten nog nooit eerder met hen samen, maar dat hield ons niet tegen om er toch vol voor te gaan”, aldus Ellen.
Succesvolle pitch
“Na een week kregen we te horen dat we met Jakobus & Corneel de pitch had gewonnen”, vertelt Art Director Christophe van Jakobus & Corneel. “Het campagnebeeld vormde de basis van het concept: een stadion met in plaats van 11 spelers op een rij, 11 verfproducten van Caparol. Van daaruit werden er verschillende afgeleiden gemaakt en vanaf dat moment werd Burocad betrokken in het verhaal. Alleen moesten we door corona wat afstappen van het eerste concrete idee, maar mede dankzij de ideeën van Burocad werd het toch een knappe display”, vertelt Christophe.
Actief meedenken met de klant
“Bij Caparol schakelen we Burocad ook regelmatig zelf in voor ons eigen drukwerk. Dat heeft hier onrechtstreeks in ons voordeel gespeeld! Vooral omdat het de eerste keer was dat we met Jakobus & Corneel samenwerkten. Burocad was al op de hoogte over ons intern reilen en zeilen, zo mogen onze displays bijvoorbeeld niet groter zijn dan een europallet. Doordat Burocad meteen de reflex maakte om Jakobus & Corneel hiervan op de hoogte te brengen, merk je hoe betrokken ze zijn naar hun klanten toe”, zegt Ellen.
“Natuurlijk werkte het in ons voordeel dat Burocad op de hoogte was van de interne werking bij Caparol. Doordat ze feeling hadden met de stijl van Caparol, konden we meteen ter zake komen. Het was mijn taak als Art Director om het idee dat we hadden, zo goed mogelijk over te brengen aan Burocad. En daar wisten ze goed mee om te gaan, ook nadat het initiële idee wat werd aangepast. Na mijn eerste briefing, ging Burocad aan de slag om het idee helemaal vorm te geven. Dat idee zijn we dan samen gaan voorstellen bij Caparol. Hiervoor hadden ze een presentatie en 3D-render voorzien. Zo was het concept meteen duidelijk! De display zou een jaar in iedere winkel blijven staan, dus moest het materiaal voldoende sterk zijn. Ook hier deed Burocad een aanzet in die meteen goed zat. Het idee van het kunstgras rondom de display te monteren, was ook afkomstig van Burocad. Zo werd het gevoel van het voetbalveld en het EK nog tastbaarder”, vertelt Christophe.
Het grootste succes? Dat er niets misliep
“Van de presentatie tot de oplevering, daar gingen in totaal zo’n twee maanden tijd overheen. De samenwerking verliep over de volledige lijn erg aangenaam. Het grootste succes? Dat er niets mis is verlopen! (lacht) Als Art Director maak ik wel wat dingen mee, en dat was hier niet het geval”, vertelt Christophe.
“Bij mijn vorige opdrachtgever werkte ik ook al samen met Burocad. Ondertussen staan er al zo’n 15 jaar op de teller. Destijds waren ze erg sterk in personalisaties, vandaar dat we toen ook al regelmatig met hen samenwerkten. Maar al snel werd het duidelijk dat ze in heel veel dingen goed zijn. Wil ik binnen Caparol iets vernieuwends brengen op vlak van print? Dan weet ik dat ik bij Burocad moet zijn! Doordat ze snel schakelen, weet ik ook op erg korte tijd wat er mogelijk is. Net omdat ze zo kort op de bal spelen, leg ik de opdracht vaak ook bij Burocad neer”, aldus Ellen.
Heb je vragen over deze case? Of wil je graag een iets laten ontwerpen en kan je hulp gebruiken? Aarzel niet om ons te contacteren!
vraag offerte aan- Klant
Caparol
-
Categorie
Productdisplay
-
Type materiaal
Reboard karton
Een killer idee bedenken? Inspiratie vinden zodat jouw merk opvalt? Om vervolgens dat fantastisch idee ook op de wereld te krijgen? We’ve got your back! Onze product designers, printexperts en projectmanagers staan voor je klaar.
Contacteer ons!