Methodiekenspel: De Mayonaisepot

In volle coronaperiode kreeg Marcells Journey van tal van bedrijven de vraag of er geen manier is om de connectie tussen teams terug aan te wakkeren. Al snel bedacht Nele van Marcells Journey het methodiekenspel ‘De Mayonaisepot’. We hadden een deadline van twee weken. Nele vertelt meer over haar ervaring met Burocad!

Wat doet Marcells Journey?

“Binnen Marcells Journey versterken we organisaties en bedrijven op drie luiken. Als eerste is er het bouwen aan de samenwerking in teams en het versterken van de leiders die achter deze teams staan. Daarnaast houden we ons ook bezig met het begeleiden van veranderprocessen om teams klaar te stomen voor aankomende veranderingen. Als laatste zorgen we ook voor ondersteuning bij roddels en conflicten, bijvoorbeeld wanneer ze het functioneren van het team ondermijnen”, vertelt Nele.

De Mayonaisepot

“De coronaperiode was en is nog steeds voor veel bedrijven een grote uitdaging. Veel leidinggevenden deelden aan het begin van de coronacrisis hun bezorgdheid over de connectie tussen hun teams en teamleden die steeds meer verloren ging. De relationele bedrading, wat een fundament is voor goed functionerende teams, kwam stevig onder druk te staan. Ze stelden ons de vraag of we hen hierin konden helpen. En zo is het methodiekenspel ‘De Mayonaisepot’ ontstaan! Ieder team kan met de 12 innovatieve en hands-on methodieken zowel op het digitale als face-to-face niveau aan de slag. Het uiteindelijk doel? De mayonaise tussen de teams terug laten p(l)akken.”

Ideeën en moodboard

“Het idee rond het methodiekenspel had ik al snel gevormd. Voor de creatieve invulling keek ik volledig naar Burocad. Grafisch ontwerpster Nancy Gerards was op alle vlakken mijn single point of contact, en dat voelde erg fijn! Meerdere onderdelen van het verhaal nam ze op zich en dat voelde over de volledige lijn goed aan. Dat is ook meteen wat de samenwerking met Burocad voor mij typeert. Als ik een opdracht bij hen neerleg, dan weet ik dat het sowieso goed komt!

Ze maakte een moodboard op dat exact overeenkwam met mijn verwachtingen. Nancy slaagde erin mijn hersenspinsels naar het concrete materiaal te vertalen. Zo had Nancy ook het idee om een van de methodieken uit te werken met echte voorwerpen, gemaakt van forex. Zo zijn de voorwerpen gemakkelijk herbruikbaar, ook een van de doelstellingen van het methodiekenspel. Om het plaatje compleet te maken, werd er ook een leuk notitieboekje voorzien, zodat de eigen ervaringen ook genoteerd en bijgehouden konden worden.

Naast het ontwerp van de mayonaisepot, zorgde ze ook voor een perfecte invulling voor de unboxing van de verzenddoos. Ik wou dat ook hier een echte beleving rond werd gecreëerd, al wist ik niet dat dit zo moeilijk kon zijn. Nancy wist precies wat ze moest doen en ontwierp alles ook nog eens zo dat het naadloos aansloot bij de look and feel van Marcells Journey. Alles wat werd gedesignd, werd ook digitaal opgemaakt door Burocad. Zodat ‘De Mayonaisepot’ ook gemakkelijk online geïntegreerd kon worden”, vertelt Nele.

Strakke deadline

“Alleen was er een strakke deadline van twee weken. Dus je kan wel zeggen dat ze er vaart achter hebben moeten zetten. Op verschillende plaatsen waren bepaalde materialen uit stock, dus zijn ze op zoek gegaan naar alternatieven. De druk was voelbaar, maar daar wisten ze precies mee om te gaan”, zegt Nele.

“Het was ook het idee van Burocad om in eerste instantie een kleinere oplage te laten bedrukken. Dit was iets duurder, maar daardoor konden we bij de tweede druk de feedback van onze klanten meteen mee opnemen en bijsturen waar nodig.”

Imagine it. Print it.

“Bij Burocad kennen ze hun vak en weten ze zich precies in te leven in jouw bedrijf of sector. Ze weten op hun eigen manier in je hoofd te kruipen, waardoor het resultaat vaak naadloos aansluit op dat wat je in gedachte hebt. Dat is toch alles wat je nodig hebt? Hun baseline ‘Imagine it. Print it.’ sluit in mijn ogen ook aan bij dat wat ze doen. Ze weten hoe ze jouw idee tastbaar moeten maken. En dat zegt alles voor mij”, aldus Nele.

Heb je vragen over deze case? Of wil je graag een iets laten ontwerpen en kan je hulp gebruiken? Aarzel niet om ons te contacteren!

vraag offerte aan
  • Klant

    Marcells Journey

  • Categorie

    Spel

  • Type materiaal

    Allerlei

Een killer idee bedenken? Inspiratie vinden zodat jouw merk opvalt? Om vervolgens dat fantastisch idee ook op de wereld te krijgen? We’ve got your back! Onze product designers, printexperts en projectmanagers staan voor je klaar.

Contacteer ons!

andere bekeken ook deze cases

alle cases

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.